Over land naar Azië - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Over land naar Azië - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Over land naar Azië

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

16 September 2014 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Een nieuw avontuur staat op het punt om te beginnen. Toen ik vier jaar geleden aan mijn studie begon wist ik het al, na mijn studie zou ik weer een verre reis gaan maken. Mensen die gereisd hebben zullen het ongetwijfeld herkennen, reizen is verslavend. Je ziet iets moois van de wereld, het maakt je nieuwsgierig naar nog meer moois van de wereld.

Morgen vertrek ik vanaf Amsterdam met de trein, om over land Azië te bereiken. Via Polen, Wit-Rusland, Rusland, Siberië en Mongolië, om uiteindelijk op de eindbestemming van de legendarische Trans Siberië Express in China aan te komen. Wat kijk ik hier naar uit. Een paar jaar geleden zag ik beelden van Mongolië op tv en ik wist, hier wil ik heen. De enorme Mongoolse vlaktes, de vrijheid, even terug in de tijd en back to basic. Even van de aardbodem verdwijnen, zonder internet, zonder het ellendige nieuws in de wereld. Naar het dunst bevolkte land ter wereld, 35 keer zo groot als Nederland en slechts 2,8 miljoen inwoners. Dagen lang niemand tegen komen. Hoe bijzonder zal dat zijn!

Na mijn aankomst in China ligt mijn hele reis nog open. Ik heb geen tickets en hotels, geen plannen, geen eindbestemming en geen retourdatum. Dit wordt mijn reis en ik kan van dag tot dag bedenken waar ik zin in heb. Via deze blog kunnen jullie mijn avonturen volgen. Alles wordt voor zowel mij als jullie een verrassing..

Tot volgend jaar! (waarschijnlijk...)

Liefs, Mieke

  • 16 September 2014 - 20:58

    Carla Pijnacker Vd Meer:

    Hoi Mieke,
    Heel veel plezier op je reis, pas goed op jezelf. Groetjes Carla vd Meer, nicht van je moeder.

  • 16 September 2014 - 20:59

    Ank Van Daalen:

    Hoi Mieke, wat een geweldige trip staat er voor je klaar....de Mongolië Express is fantastisch, je kijkt je ogen uit wat er allemaal gebeurd op de perrons! Ga er lekker van genieten en neem alle ervaringen weer mee. Heel veel plezier. ..

  • 16 September 2014 - 21:06

    Erica Schenk:

    Lieve Mieke
    Wat een geweldig avontuur. Ik ga je zeker volgen! Doe voorzichtig, maar vooral veel plezier!
    Groetjes Erica

  • 16 September 2014 - 21:23

    Maaike Steltenpool:

    Hoi Mieke,

    Ik sprak met kermis je moeder over je reis! Super Gaaf! Toen ze jaren geleden over je reislust vertelde kon ik haar ongerustheid (in de positieve zin van het woord) niet zo goed voorstellen! Nu ik zelf 3 dochters verder ben, begrijp ik haar beter.....
    De dag dat 1 van de 3 zal zeggen dat ze de wereld over gaat, duurt nog even. Maar zal haar plannen met beide omarmen en haar alle plezier en wijsheid van de wereld wensen! Nu wens ik jou dit plezier, veel wijsheid en pas goed op jezelf! Ik hoop dat er genoeg internet onderweg is om ons (en je mama) op de hoogte te houden hoe het je vergaat. Geniet!
    Groet Maaike Steltenpool

  • 16 September 2014 - 21:42

    Marja:

    Super gaaf dat je dit doet. Heel veel plezier en wat zal jij veel beleven. We gaan je volgen.

  • 16 September 2014 - 21:46

    Sanne:

    Koby! Met aanwezige lichtelijke jaloezie wens ik je een hele fucking vette goede reis toe!! Zolang je avondjes bij tent hangen erin houdt en je poncho's niet laat jatten dan komt als goed!

    ' the world is a book and those who do not travel read only one page'.

    Enjoy!!

    X Anja (Sanne)


  • 16 September 2014 - 21:49

    Carola:

    Lieve Mieke,

    Je bent een topper en we wensen je heel veel plezier!
    Ben nu al benieuwd naar al je mooie verhalen!
    Het wordt vast een zeker een onvergetelijke reis, geniet ervan.

    Oja en doe voorzichtig he!!
    Pura vida,
    Veel liefs uit Costa rica van mij en Robbert xxxxx

  • 16 September 2014 - 21:58

    Joyce:

    Heey miek!
    Gaaf hoor. Hoop dat je een fantastische tijd tegemoet gaat!
    Liefs je studiemaatje joyce

  • 16 September 2014 - 22:44

    Peter&Carla:

    Mieke,
    Heel veel plezier, gezond blijven en geniet van alle mooie dingen die je tegen komt.
    Groeten van de buurtjes nr.10

  • 16 September 2014 - 23:00

    Elina En Peter:

    Hoi Mieke,
    Een mooie en goede reis toe gewenst. Ik ben natuurlijk vooral nieuwsgierig naar de foto's. hahaha.
    Ik heb er niet zo veel van maar samen met dit bericht stuur ik je een portie wijsheid mee.
    Veel goeds en liefs van oom Peter en tante Elina.

  • 16 September 2014 - 23:27

    Sanne:

    Veel plezier lieverd! Ik ben trots op je!
    Tot in december!

    Xx

  • 17 September 2014 - 10:07

    Annemiek:

    Hoi Miek,

    Een hele fijne reis Mieke, en (we kunnen het niet vaak genoeg zeggen) pas goed op jezelf!
    We gaan je verhalen op het internet volgen, want we weten hoe mooi je kunt schrijven.
    Geniet ervan en tot volgend jaar!
    Dikke zoen van ons.

  • 17 September 2014 - 18:24

    Karin:

    Hey mieke, wat gaaf! Ontzettend veel plezier! Heel veel plezier! Liefs uit amsterdam!

  • 22 September 2014 - 00:07

    Tonny:

    Lieve Miek,

    Heel veel plezier tijdens deze mooie reis. Pas goed op jezelf. Ik ga je zeker volgen.

    Dikke kus van Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 1025
Totaal aantal bezoekers 96251

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: