Bericht 8: Resultaat donaties - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Bericht 8: Resultaat donaties - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Bericht 8: Resultaat donaties

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna lieve mensen,

Ik heb de afgelopen weken hard m'n best gedaan om het vele sponsorgeld dat ik heb ontvangen op een goede plek te krijgen. Ik had het fantastische bedrag van 2035 euro tot mijn beschikking en daar heb ik veel mooie dingen van kunnen doen.
Ik heb samen met de directrice van het kindertehuis overlegd wat ze nodig hebben, en daar heb ik het volgende van gehaald:

- 50 handdoeken
- 80 stel sokken
- Cd-speler
- 5 Cd's
- 5 handdoekrekken
- Een kraan
- Rollen plakfolie voor de ramen bij het zwembad, voor de privacy
- Blinderingstickers voor alle slaapkamerramen
- Zwembanden, zwemvesten, luchtbedden en een pomp
- Een blender voor het voedsel voor de kleinere kinderen
- 4 schoenenkasten
- Een soort tafel/kast voor de badkamer
- Transport en montage van de kasten van Ikea
- Schoolbord
- Kapstokhaakjes
- Handvaten voor kasten
- Klusmateriaal, schroeven
- Verlengsnoeren
- Stopcontacten
- Relaxing stoelen voor een nieuwe speelkamer
- Tapijt voor een nieuwe speelkamer
- Opbergdozen
- Lego
- Kleurboeken
- 4 kinderstoeltjes + kussen voor een speelkamer
- 3 appelboren
- 5 hangplanken + plankhouders
- Tondeuses
- Posterlijsten en posters met de groepsfoto van vorig jaar
- Scharen, kammen en borstels
- Een ballenpomp
- Sloten voor op de kasten

Verder heb ik nog voor het aidshuis, een huis wat naast het kindertehuis staat en waar ik vorig jaar ook vaak kwam wat dingen aangeschaft. Zoals wat knutselmateriaal, en ik ga nog een schoenenkast voor hen halen.
In Nederland had ik ook al wat kleine dingen aangeschaft en wat kosten om alle spullen goed ingepakt in de vrachtwagen te krijgen.
Ik heb nog een klein bedrag over, daar ga ik misschien van de week nog wat kleine dingetjes voor halen. Anders geef ik het aan de rest van de groep zodat zij verf kunnen kopen om de hal en de eetzaal wat op te fleuren.
In een eerder bericht schreef ik dat ik een afwasmachine zou aanschaffen, ze wilden echter een afwasmachine zoals in een restaurant, die in 2 minuten klaar is, maar dit was te duur.

Ik ben zelf heel tevreden over het resultaat, ik denk dat het allemaal goede investeringen zijn die ook blijvend zijn. Toch is het fijn dat dit nu achter de rug is, met zoveel geld op zak voelde ik toch een beetje een druk op me schouders. Zoveel mensen die mij hun geld toevertrouwen, en ook al wist ik dat het op een goede plek zou komen, het was toch even spannend, ook omdat ik maar 4 weken de tijd had.

Via deze weg wil ik nogmaals alle mensen die gedoneerd hebben ontzettend bedanken. In het bijzonder stichting Auxilia uit Wervershoof voor de geweldige cheque die ik van hen heb mogen ontvangen. Maar natuurlijk ook alle mensen die spullen hebben gegeven die met de vrachtwagen mee zijn gekomen. Dat maakte het plaatje compleet. Ik hoop dat jullie het er mee eens zijn dat het goede investeringen zijn. De mensen in het centrum zijn mij, en dus ook jullie, ongekend dankbaar.

Dank jullie wel.
Of op z'n Roemeens: Multsumesc Frumoase

Liefs Mieke

• 21 Februari 2009 - 16:17

Piet - Joke Mol:

Mieke en collega van mieke
    Knap wat jullie daar allemaal doen, ik weet hoe het daar is, heb zelf daar niet ver vandaan een kindertehuis opgeknapt via het bebrijf waar ik werkte (pa-ma lakeman)weten er van Verder nog veel goede zorg voor de kinderen en tot ziens in onderdijk Mieke
    Groeten piet-Joke voorheen buren van je.

• 22 Februari 2009 - 11:31

Sanne:

WAUW! geen woorden voor!!

• 22 Februari 2009 - 13:23

Merel:

Wat goed zeg wat je allemaal voor ze heb gehaald:) jou tijd zit er ook alweer bijna op.. dat zal je wel heel erg jammer vinden dus geniet er nog volop van de laatste dagen!!

xxxx

• 23 Februari 2009 - 19:30