Hi India - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Hi India - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Hi India

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Mei 2010 | India, Jaisalmer

Ik ben aangekomen in India.

Het land dat 100 keer groter is dan Nederland
Het land dat 1,1 miljard inwoners telt
Het land met de meeste religies ter wereld
Het land met de meeste bedelaars ter wereld
Het land waar meer dan 300 000 soorten insecten leven
En ga zo nog maar een tijdje door..

Incredible India.

Dat is het zeker, dat heb ik al wel door na 5 dagen.

Vrijdagochtend kwam ik aan in Delhi (Hoofdstad, in Noord India voor de mensen die het niet weten) na een tussenstop te hebben gemaakt in Chennai (Zuid India). Ik was voorbereid op het meest extreme, aangezien ik al zo vaak heb gehoord dat Delhi een groot gekkenhuis is. Ik kan niet ontkennen dat het heel massaal en overweldigend is, dat kan ook niet anders met 13,15, of 18 miljoen inwoners in 1 stad (hoeveel het er precies zijn, zijn de meningen nogal over verdeeld) Maar gelukkig heb ik het niet als schokkend ervaren, ik had alleen wat moeite met de straatkinderen die komen bedelen. Maar dat wist ik van te voren, en dat heb ik in Roemenie ook gezien.

Vrijdag heb ik voor de rest rustig aan gedaan, en zaterdag stond er een stadstour voor me op het programma. Lekker de tourist uitgehangen met een prive chauffeurtje, langs de Highlights van Delhi. Ik heb onder andere het Gandhi museum bezocht, de plaats waar Gandhi is overleden. Verder wat tempels, mooie tuinen met oude tombes, presidentshuis, de India gate en de lotus tempel, wat precies op het Sydney Opera house lijkt. Wel leuk om even te zien allemaal, nu je er toch bent!

Zaterdagavond stond mijn eerste treinreis op het programma, een van maar liefst 920 kilomter, 18(!!!) uur. Ik keek er behoorlijk tegenop, maar de treinen waren schoon en vrij comfortabel, en er was airconditioning. Ik had mijn eigen bedje dus ik ben lekker vroeg gaan slapen, zodat de tijd snel ging. Zondag ochtend ben ik om 12.00 uur in Jaisalmer aangekomen, de eerste stop van mijn rondreis door de provincie Rajasthan. Jaisalmer ligt midden in de woestijn, op zo'n 70 kilomter van de grens van Pakistan. Ik ben hier in de heetste tijd van het jaar, lekkere timing dus midden in de woestijn. Het is hier dagelijks 45 graden 's middags, zonder grappen. Maarja ik houd me wel rustig, dus ik overleef het wel. Jaisalmer is populair door de kameelsafari's die je hier in de woestijn kan doen, en dat heb ik dan dus ook gedaan!

Maandagochtend ben ik vertrokken met de jeep, met 5 andere meiden. 4 dove vrouwen uit Italie en 1 leuke meid uit Canada. Midden in de woestijn stonden 6 kamelen op ons te wachten, helemaal bepakt en bezakt met dekens en eten, want we bleven ook een nacht slapen in de woestijn. Eerst even wat uur rondgereden op de kameel, toen een paar uur onder een boom geschuild omdat het te warm was, (48 graden, ik overdrijf niet eens) en 's avonds zonsondergang vanuit de duinen bekeken. Adembenemend mooi.
Toen het donker werd hebben we ons gevestigd, gegeten rondom een kampvuur en zijn we gaan slapen op een dekentje in het zand, onder de sterrenhemel. Een magische ervaring. Ik ben heel blij dat ik dit heb mogen meemaken, zo ontzettend uniek!! Kom je thuis met je verhaal dat je in het zand van de Indiase woestijn op de grens met Pakistan hebt geslapen, onder de sterrenhemel.. en ik heb zelfs nog een echte vallende ster gespot!

Mijn reis is dus goed begonnen!
Vanmiddag staat de treinreis naar de volgende plaats op het programma; Jodhpur. Gelukkig is dit MAAR 7 uur in de trein. Hier blijf ik maar 1,5 dag, om vrijdag door te gaan naar Udaipur. Dit schijnt de meest romantische stad van India te zijn. Hier heb ik afgesproken met een andere Nederlandse meid die ik ontmoet heb. Dus we zullen aankomend weekend samen reizen. Gezellig!
Maar het is ook heel goed te doen om alleen te reizen in India. Er zijn heel veel backpackers, en heel veel meiden alleen. Dus ik overleef het wel hier!

Nog 15 dagen te gaan, nog even optimaal genieten van dit fascinerende land!

Liefs Mieke


  • 12 Mei 2010 - 09:34

    Sanne:

    Ja, ja daar ben ik weer hoor!

    Wat een gaaf verhaal weer. Top dat je zoveel moois kan zien en dat het reizen alleen ook prima te doen is! Goed om te horen. Het is wel erg warm zo te lezen. Ik heb een aantal jaar geleden op Gran Canaria gezeten met vriendinnen in de zomer. Daar was het ook ontzettend heet. We hebben zelf 1 dag 52 graden gehaald. Echt dodelijk was dat. Er waaide daar ook zo'n nare woestijn wind waardoor het leek alsof je benen onder je lijf verbrand werden! Jij zal ook wel last hebben van die wind!?

    Geniet ervan!
    Tot snellie
    xx

  • 12 Mei 2010 - 15:32

    Luuk:

    Je hebt toch wel een mooie wens gedaan bij die vallende ster he? ;-)

    x

  • 14 Mei 2010 - 11:21

    Tonny:

    IK wilde je eigenlijk hetzelfde schrijven als Luuk heeft geschreven. Meid, wat maak je allemaal een leuke dingen mee. Dat neem je maar mooi voor de rest van je leven in je 'rugzak' mee. Veel plezier nog met 'zandhappen'. Kus van Tonny en de rest.

  • 16 Mei 2010 - 13:15

    Myrthe:

    Wauw Miek!! Ik krijg weer helemaal een beetje kippenvel als ik je verhaal lees! Echt geweldig!! Wat zou ik graag met je willen mee reizen zeg! :D
    Nog heel veel plezier! Nog 11 dagen en dan ben je terug zie ik?

    xxxx

  • 16 Mei 2010 - 19:59

    Jan Sijben:

    Hoi Mieke,
    Ik heb net je reisverslagen doorgespit. Tijdens het lezen komen er weer allerlei herinneringen bovendrijven van eigen tracks door Sri Lanka en India.
    Ik ben blij dat je avontuur zo goed gaat en dat je geniet. En ik ben benieuwd op welk moment dat India te veel is geworden. Zo te lezen kan het nog wel effe duren.
    Mooi zo.
    Groeten.

  • 17 Mei 2010 - 13:43

    Bart:

    Topper miem!

    Je maakt me helemaal enthousiast met je verhaal! Je kan zo bij een reisblad of programma aan het werk als je thuis komt ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 96567

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: