Bericht 19: Weer thuis. - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Bericht 19: Weer thuis. - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Bericht 19: Weer thuis.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 Augustus 2008 | Nederland, Onderdijk

Inmiddels ben ik al zo'n 1,5 maand thuis en wordt het toch wel eens tijd dat ik mijn weblog ga afronden. Ik had er tot nu toe steeds geen zin in, misschien onbewust een teken dat ik het hoofdstuk Roemenie in mijn leven nog niet wil afsluiten. Ik denk nog iedere dag aan die lieve kindjes in dat kindertehuis die daar onder verschrikkelijke omstandigheden leven, terwijl ik hier vrolijk verder leef in het luxe Nederlandse ritme. Misschien moet ik er niet teveel bij stil staan, maar het heeft zoveel indruk op me gemaakt dat ik daar niet aan ontkom.

Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en ik weet nu al dat ik dat ook nooit zal krijgen. Dit is een ervaring die niemand me zal afpakken en ik ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Ik heb dingen gezien, beleefd en geleerd die ik nooit zal vergeten. Ik kom hier zeker nog een keer terug, ik wil graag zien hoeveel er veranderd in een paar jaar tijd.

Iedereen bedankt die mijn weblog heeft gevolgd en voor de positieve reacties altijd. Het is leuk om te weten dat er mensen aan je denken, dat deed me veel goed! Mijn thuiskomst was ook super, zondag zat de tuin vol met mijn vrienden zonder dat ik ook maar iets door had gehad.

Wie weet dat er ooit nog eens een mooi buitenlands avontuur in zit!

Liefs Mieke



  • 12 Augustus 2008 - 08:52

    Sanne:

    Hey Mieke!

    Mooie ervaring he. Zelf heb ik er ook nog wel eens moeite mee dat ik weer in Nl zit. Ksnap heel goed je gevoel wat je nu hebt. Ik wil ook zeker nog wel eens terug, om te kijken welke kinderen er nog zijn en hoe het met ze gaat enz..
    Je hebt echt hele goede dingen daar gedaan!
    Succes hier he!
    Groetjes!! Sanne

  • 07 Januari 2009 - 16:26

    Cindy:

    He Miek!

    Leuk stukje in de binding en leuk dat je weer heen gaat! Zo weet je wat je wilt veranderen en dat gaat nog gebeuren ook, toppie hoor! Nu kunnen we elkaar waarbenjij.nu vriendjes worden :p Ik ga 20 januari nml naar Suriname voor school, voor 4 maanden! Wel spannend hoor! We spreken elkaar ;)

    Liefs Cindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 96553

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: