Bericht 3: Aangekomen! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Bericht 3: Aangekomen! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Bericht 3: Aangekomen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna lieve mensen,

Eindelijk zijn we dan aangekomen! In het Roemenie wat ik zo gemist heb.
Vrijdagmiddag half 5 ben ik geland, de reis is goed verlopen.

Wat bevalt het me goed om weer terug te zijn, het voelde haast een beetje als 'thuiskomen'. Heel vreemd, ik had ook niet verwacht dat alles meteen weer zo normaal zou zijn, en dat ik alles zo goed zou herkennen.
Spontaan kwam alles weer bij me naar boven, en ik spreek meteen weer een aantal woorden Roemeens. Ik slaap ook weer in dezelfde kamer en op hetzelfde bedje als vorig jaar, dus dat voelt ook wel vetrouwd.

Dit weekend hebben we even met de groep de buurt verkend, algemene boodschappen gehaald, een tram abbonement etc. aangeschaft en onze kamers ingericht.
Morgen (maandag 2 feb.) en dinsdag gaan we met de hele groep alle stages bezoeken, en woensdag gaat het dan voor het 'echie' beginnen. Ik zal met iedereen af en toe eens mee gaan, maar ik weet nu al dat ik het meestete vinden zal zijn in het kindertehuis waar ik vorig jaar stage gelopen heb, en ik moet natuurlijk ook hard aan de slag om alle donaties een mooie plek te geven. De vrachtwagen met alle spullen zal volgende week woensdag of donderdag aankomen. Het zal ook veel tijd in beslag nemen om deze spullen te verdelen. Ik krijg het nog druk deze maand! Je zal zien dat het misschien wel veel te kort is. Als de mogelijkheid er was dan had ik ook met alle liefde nog een paar maanden gebleven. Als ik dan tenminste mijn vriendje hier ook bij me mocht houden!

Ik denk dat we het ontzettend getroffen hebben met de groep, iedereen is heel verschillend en ook heel erg geinteresseerd in elkaar. Iedereen is hier met dezelfde missie en dat is: de stage. Ik vind het ook belangrijk dat dat op nummer 1 staat.

Ik ben benieuwd wat de komende weken me zal gaan brengen! De foto's komen nog, want ik zit op dit moment in een internetcafe en ik kan hier geen foto's uploaden. Ik kan pas over 3 weken weer op de computer in ons huis, dus tot die tijd zal ik het moeten doen met het internetcafe.

Ik hoop dat ik gauw weer wat van me kan laten horen,

La revedere!

Liefs Mieke.

  • 01 Februari 2009 - 14:45

    Liam:

    Eeey Mieke

    kom eens ff langs op het werk als je weer terug bent en kom je mooie verhalen vertellen

    nou heel veel plezier.

    Groetjes Liam

  • 01 Februari 2009 - 14:48

    Tatiana:

    Miekjeee!!

    Wat zal jij je fijn voelen nu zeg! Ben je weer lekker in Roemenie,, super leuk.. En ook fijn, lekker op je eigen kamertje :D
    Hihi

    Succes met je groep meiden, laat ze alle leuke plekjes maar is ff zien daar :D :D

    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen !!

    Liefs xxx Tatiana

  • 02 Februari 2009 - 15:13

    Merel Engels:

    heee miek
    wat goed dat je er weer bent! bevalt het al als "begeleidster" en hoe is het met Inez zij gaat woensdag weer terug he?! wat leuk zeg je schrijft dat je in een internetcafe zit en dan zie ik gelijk zo'n beeld voor me hoe je daar zo zit want ik weet natuurlijk welke je bedoeld! ik wens je heel veel succes en veeeel plezier haal alle tijd eruit die erin zit en succes!!

    Kussiee Liefs Merel

  • 03 Februari 2009 - 09:12

    Kriesten:


    He lieve mieke

    Wat zal het weer lekker voelen zeg om daar te zijn. En weer in je eigen bedje ( mazzelpik)

    Ik hoop dat het met de kinderen goed gaat!!! ik bel je denk van de week

    heeeeeeel veeeeel kusjes Kriesten.

    ps: groeten aan me grote vriend Petre

  • 03 Februari 2009 - 11:15

    Robbin:

    Hey Mieke!!!

    Je bent weer thuis, helemaal te gek. Ik ben zo blij voor jou en voor de andere Roemenie gangers. De maand zal zeker weten omvliegen, het is weer voorbij voordat je het weet. Ik was nog zenuwachtiger voor het vliegen dan jullie denk ik. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie heel veel plezier hebben.
    Hou je goed en tot snel.
    Groetjes Robbin

  • 03 Februari 2009 - 11:49

    Sanne Van Scheten:

    Lieve Miek!

    ik begin weer helemaal te stralen nu ik je verhaal lees!
    ik hoop dat je een super mooie tijd hebt deze maand. en hoop voor je dat het niet zo snel voorbij gaat, dat zou zonde zijn natuurlijk!

    wel ff club max he! en dan die lekkere coctail waar jij de vorige x zo 'gezellig' van werd haha.

    Meid, geniet ervan!!!

    Liefs San, xxx

    p.s een dikke kus voor alle kindjes! (L)

  • 04 Februari 2009 - 11:24

    Nanda :

    hejj miek!

    echt super leuk om te lezen dat het weer zo thuis voelt.
    Geniet ervan he! want want je al schrijft, een maand? veel te kort!! geef ze allemaal een hele dikke kus en knuffel van me.. en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 96409

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: