Nieuw avontuur! - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur! - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

05 Januari 2010 | Nederland, Onderdijk

Lieve mensen,

Na 2 keer goed werk te hebben verricht in Roemenië wil ik mijn grenzen nog meer verleggen, en een kijkje gaan nemen in het verre Azië. 19 februari vertrek ik voor 3 maanden naar Sri Lanka om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in het tsunami rampen gebied aan de zuidwest kust. Ik zal verblijven in een Sri Lankaans gastgezin en 5 dagen per week gaan werken in een soort kinderopvang. In de weekenden ben ik vrij om van alles te ondernemen.
Waarom Sri Lanka? Omdat de beelden van de tsunami ramp in 2004 verschrikkelijk veel indruk op me hebben gemaakt. Zoveel ellende, maar door die ellende heen heb ik toch de indruk opgedaan dat Sri Lanka een schitterend land moet zijn. Ik heb toen gezegd; als ik een reisbestemming vrij mag invullen kies ik voor Sri Lanka. En hoe mooi is dat, als dat ook nog in combinatie kan met goed werk.

Aansluitend vertrek ik naar Noord-India om daar 3 weken alleen rond te trekken. India, het meest multiculturele land ter wereld, het meest dichtbevolkte land ter wereld met meer dan 1,1 miljard inwoners, 100x zo groot als Nederland. Heel spannend, maar het lijkt me waanzinnig. Ik verlang nu al naar de kick om achteraf te kunnen zeggen; I DID IT!!

Opnieuw een groot avontuur waarin ik mijn wereld zal vergroten en grenzen zal verleggen, waarin ik veel zal leren en hopelijk veel mooie dingen kan doen én zien.
Ik ga mijn best doen om mijn weblog zo goed mogelijk bij te houden, ik vind het leuk om mijn ervaringen te delen en de positieve reacties doen me altijd goed.

Mijn tickets zijn geboekt, visum is geregeld, lonely planets zijn binnen, ik kan nu alleen nog maar wachten. Nog 6,5 week te gaan, van mij mag het alvast wel zo ver zijn...

Liefs Mieke

  • 05 Januari 2010 - 19:11

    Sanne:

    Lieve Mieke,

    Je bent een top meid...Maar dat was je sowieso al...maar helemaal omdat je dit allemaal voor andere mensen doet! Ik heb daar ontzettend veel respect voor.
    Ik wil je nu alvast alle succes van de wereld wensen...en mocht ik de jackpot winnen dan kom ik je opzoeken!

    XX

  • 06 Januari 2010 - 09:19

    Lieke:

    Zo te lezen ben je er helemaal klaar voor! Ik wens je vanuit Projects Abroad Nederland een hele goede reis. Een paar weken geleden heb ik een collega uit Sri Lanka ontmoet en als alle mensen zo zijn als haar is het echt een geweldig land. Groetjes,
    Lieke

  • 06 Januari 2010 - 20:46

    Jelle Kreuk:

    Heey Mieke!

    Wat leuk dat je weer vrijwilligerswerk ga doen! Ik vind het echt goed van je!
    Veel plezier daar en ik hoop dat je een mooie tijd heb en veel leuke ervaringen opdoet!

    xxx

  • 14 Februari 2010 - 11:34

    Carlinda:

    Mieke,

    Heel veel succes en plezier toegewenst. Super van je om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.

  • 16 Februari 2010 - 18:47

    Mark:

    Veel succes en plezier daar miek! het is je van harte gegund dat je zoiets moois mag gaan mee maken! zoals sanne ook al zegt: Veel respect voor je dat je zoiets voor die mensen over hebt!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 96574

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: