Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Onderdijk, Nederland van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 Februari 2010 | Nederland, Onderdijk

18 februari 1990, de dag van mijn geboorte. 18 februari 2010, de dag waarop ik op het punt sta te vertrekken naar Azië om de wereld te gaan ontdekken..

Morgen is het eindelijk zo ver, de dag waar ik al maanden naar toe leef. Om 12.40 uur zal ik de lucht in gaan, om na een tussenstop in Jordanië om 05.10 uur lokale tijd in Sri Lanka aan te komen.

Ondertussen is het voor mij bekend hoe de eerste dagen zouden moeten gaan verlopen. Als ik aankom, word ik opgehaald door een taxi chauffeur en naar een hotel in de hoofdstad Colombo gebracht. Hier zal maandag worden opgehaald door Gishan, 'mijn begeleider' van de vrijwilligersorganisatie waarmee ik reis. Hij zal me naar mijn gastgezin in het dorp Panadura brengen, wat zo'n 30 kilometer onder de hoofdstad aan de Zuid-West kust van Sri Lanka ligt. Ik heb al wat informatie ontvangen over mijn gastgezin, en dat klinkt bepaald niet verkeerd!! Mijn 'Sri Lankaanse vader' werkt bij de overheid, mijn Sri Lankaanse moeder is huisvrouw, er is een butler, mijn Sri Lankaanse zussen studeren in Australië, en ik heb nog een broertje van 13, die wel thuis woont. Er is in het gezin plaats voor 3 vrijwilligers, maar of die er ook zijn zal ik daar pas zien. Voor de vrijwilligers zijn er 2 slaapkamers met voor ieder een tweepersoonsbed, een badkamer, woonkamer, en een balkon. Dit allen hoeft niet met de familie gedeeld te worden. Dit klinkt toch wel vrij luxe, ik was natuurlijk een beetje van een primitief hutje uitgegaan!
Het gastgezin zal 3 maal daags een maaltijd voor mij verzorgen, 's ochtends brood en 's middags en 's avonds rijst met curry. Ik heb in mijn lonely planet gelezen dat je nooit mag zeggen dat je heet gegeten hebt, voordat je in Sri Lanka bent geweest... ik ben benieuwd....

Dinsdag zal mijn eerste werkdag worden. Ik zal maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 11.30 uur les gaan geven op een basisschool op een Tsunami Camp in Panadura. Wat ik er van begrepen heb, is dat dit een primitief kamp is wat meteen na de Tsunami door de overheid is opgezet. De jongste kinderen van het kamp, van 4 en 5 jaar oud, gaan hier naar school. 's Middags zal ik op ditzelfde kamp werken in een soort naschoolse opvang, waar kinderen van alle leeftijd welkom zijn. Dit betekend dus 3 maanden lang leuke dingen doen!! (Hoop ik)

Dit is de informatie die ik tot nu toe heb, en waar ik me op voorbereid heb. Feit blijft wel dat alles in deze landen redelijk onvoorspelbaar is, dus mocht het allemaal anders gaan lopen moet ik daar niet raar van staan te kijken. Toch is dit echt mijn droom, en ga ik er van uit dat deze vanaf morgen uit gaat komen....

Lieve mensen, tot over 15 weken, ik hoop dat jullie weer met net zoveel plezier mijn weblog lezen als dat ik het voor jullie schrijf! En blijf vooral leuke berichtjes achterlaten, dat doet me altijd goed.

Liefs Mieke

  • 18 Februari 2010 - 10:06

    Ellen:

    Toppie Miek!
    Zet m op he:D

    Liefss

  • 18 Februari 2010 - 11:33

    Rianne:

    Klinkt allemaal goed Mieke! Ik ben trots op je!

    Heel veel plezier, geniet ervan! Ik ben benieuwd naar al je mooie verhalen (want dat gaan het zeker worden ;) )
    En rijst met curry is heerlijk hoor! Idd wel heet haha..
    Als ik het zo lees heb je idd een prima plek voor jezelf, dat is zeker fijn!

    Chick, doe voorzichtig en heeeeeeel veel succes!

    Kus

  • 18 Februari 2010 - 16:21

    Cindy:

    Hey Mieke!!
    Wat een topmens ben je joh ;) Jij bent echt te goed voor deze wereld :p Nee hoor, ik hoop dat je weer een super tijd hebt, net als toen in Roemenië! Ik ben jaloers hoor want Suriname is mijn laatste reis ook niet geweest! Heel veel plezier!!

    Liefs Cindy

  • 18 Februari 2010 - 18:12

    Michel Kerkhof:

    Zo vlak voor vertrek wil ik je nog even heel veel plezier, en ook heel veel "succes" toewensen. Ik zal zo af en toe even aan je denken en misschien ook even voor je duimen.

  • 19 Februari 2010 - 17:07

    Cootje:

    Nogmaals heel veel plezier Mieke! Hoop dat het word wat je er van verwacht had! We houden contact en ik ga proberen skype te regelen.

    X

  • 19 Februari 2010 - 18:26

    IJda:

    Heey Lieverd, ik hoop dat je reis voorspoedig verloopt (nu ben je nog onderweg van Jordanie naar Colombo). Ik wou ff zeggen dat je pas onderweg is met de priority post en aangetekend, dus die moet zeker aankomen, al duurt het wel een dag of 10. Pas goed op jezelf he! X

  • 20 Februari 2010 - 00:21

    Marieke:

    Hey lieve Miek! Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat!!!! Succes daar en hou me op de hoogte voor zover dat mogelijk is?? Maar zoals ik lees leef je daar gewoon in luxe! XXXXX

  • 20 Februari 2010 - 05:05

    Paul:

    eeeey mieke
    het avontuur is dus begonnen voor je:) veel plezier in sri lanka
    gr

  • 20 Februari 2010 - 14:49

    Sanne:

    Leuk om weer je weblog te lezen ;)
    Nu geen Roemenie maar een stukje verder.
    Miek, geniet ervan!
    Voor je het weet is het voorbij... en dat kunnen wij weten! ;)
    Ik blijf je volgen :)
    Liefs, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 96583

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: