I LOVE teaching my little Buddhist Monks - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu I LOVE teaching my little Buddhist Monks - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

I LOVE teaching my little Buddhist Monks

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 April 2010 | Sri Lanka, Kandy

Ayubowan! (Officiele begroeting in Sri Lanka)

Inmiddels ben ik begonnen met het lesgeven aan de Boeddhist Monnikken in de tempel, en daar wil ik heel graag even verslag van doen. Ik vind het absuluut geweldig.

Vanaf afgelopen woensdag tot mijn laatste dag (donderdag 6 mei) zal ik iedere dag 2,5 uur Engelse les geven aan 16 monnikken in opleiding in de leeftijd van 7 t/m 15 jaar. Deze monnikken wonen in de tempel, waar de lessen ook plaats vinden.
De omstandigheden zijn ontzettend primitief; er staan alleen wat houten banken in een grote kale betonnen ruimte, er is geen elektriciteit, ze hebben geen boeken, alleen een pen een een schrift. Maar dit maakt de uitdaging alleen maar groter! Ik ben helemaal op mijn eigen creativiteit aangewezen en moet iedere dag 2,5 uur zien vol te praten. Omdat er geen boeken zijn heb ik zelf maar wat snelhechters en papier aangeschaft en schrijf ik iedere dag mijn lesstof 16x met de hand uit op papier. Een behoorlijke klus, maar nu hoef ik me in iedere geval niet te vervelen als ik 's avonds alleen in me kamertje zit. En ik heb het met alle liefde voor mijn leerlingen over, ze zijn geweldig! Ze zijn ontzettend beleefd, luisteren goed en kijken me constant aan met die stralende oogjes. Het is een heel mooi gezicht, 16 jochies voor je met een kaal koppie in zo'n oranje wikkeldoek. Ze willen graag leren en zijn zo blij, en ze proberen mij ook Singalees te leren wat natuurlijk veel gelach opleverd aangezien ik de woorden niet goed uitspreek.
Ik ben heel blij dat ik deze switch heb kunnen maken, ik werk evengoed nog 's middags in het weeshuis en dit is een perfecte combinatie. Ik voel me blijer en gelukkiger dan ooit! Ik wist niet dat dat kon na mijn super tijd in Panadura!

Vanavond en morgen ga ik samen met 3 andere vrijwilligers een yoga en meditatie cursus doen, ik ben heel benieuwd!! Ik heb al eerder 1 yoga/mediatie les gehad en dat beviel heel goed. Het is echt iets voor mij denk ik, hopelijk kan ik straks in Nederland ook zoiets vinden.

Na 9 weken leef ik nog steeds in mijn Sri Lankaanse droom. Ik dank mezelf iedere dag dat ik mijn hart gevolgd heb. Dat is de beste les die ik ooit in mijn leven heb gehad.

Liefs Mieke

  • 24 April 2010 - 08:48

    Sanne:

    Hai moppie!

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt :)! Lijkt mij een mooie ervaring.
    Ik zie net je berichtje op hyves, daar zal ik ook ff op reageren via hyves!
    Genietse en tot snel!

    Liefs Jaap en Sanne

  • 24 April 2010 - 13:44

    Jelle Kreuk:

    Heey Mieke!

    Leuk joh dat je het zo naar je zin hebt!! Geniet er nog lekker van en ik zie je wel weer een keer in de streek:D

    xxx

  • 24 April 2010 - 18:32

    Rianne:

    Hey!

    Wat schrijf je het weer mooi, zit helemaal te stralen nu ik het lees haha :D Super dat je het zo naar je zin hebt!! Ik ben echt benieuwd naar de foto's! Zou tof zijn als ik stiekem om een hoekje kon kijken hoe je daar die monniken aan het les geven bent! Lijkt me erg leuk om te zien ;) Misschien toch maar de PABO gaan doen als je terug bent in NL?! ;)

    En yoga/meditatie is leuk ja! Goed voor je lijf en werkt echt ontspannend :D Ben ook van plan om het te gaan doen, dus kom in A'dam wonen, gaan we samen ;)

    Juf Mieke, zet hem op! ;) Knielen deze kids trouwens ook voor je?!

    Kus

  • 26 April 2010 - 00:03

    Rick:

    Hey Mieke,

    Ondanks dat ik het hier in Australië ook enorm naar m'n zin heb, klinkt jouw verhaal toch als een beleving om jaloers op te worden!!! ;)

    Groetjes uit down under,

    Rick

  • 27 April 2010 - 04:49

    Sandra:

    Hey Mieke

    Leuk die enthousiasme van je....
    nou je hebt dan toch de invulling gevonden,..
    nou geniet nog lekker..
    groetjex sandra

  • 27 April 2010 - 09:03

    Merel E:

    Wat een mooie ervaringen weer! En alweer bijna naar India! Dat ga je vast net zo mooi, geweldig, top vinden als wat je nu ervaart.

    succes nog!
    Liefs Merel

  • 27 April 2010 - 10:26

    Sanne Van Leeuwen:

    Ben echt trots op je Miek!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 96581

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: