Living the life how it should be... - Reisverslag uit Panadura, Sri Lanka van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Living the life how it should be... - Reisverslag uit Panadura, Sri Lanka van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Living the life how it should be...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Maart 2010 | Sri Lanka, Panadura

Ik moet wel een van de gelukkigste mensen op aarde zijn.
Kan niet anders.

Wat Sri Lanka allemaal met me doet is moeilijk te beschrijven. Na 5,5 week ben ik nog steeds zo blij iedere dag, alles is zo perfect voor mij op dit moment. Ik doe het werk waar ik 5 jaar van droomde, ik maak mensen blij, zij maken mij blij, ik heb geen stress, in het weekend heb ik de kans om alle kanten van de schitterende natuur te bekijken, ik heb iedere dag een lekker zonnetje op me bol, en niet te vergeten heb ik thuis het allerliefste vriendje die op me wacht. Wat wil een mens nog meer?

Op mijn werk gaat het heel erg goed. Ik zie met de dag vooruitgang. In mijn eerste week ben ik begonnen met het Engelse alfabet leren lezen aan de jonge kinderen, en er zijn al 3 kinderen die het complete alfabet kennen. De rest is ongeveer op de helft. Dit klinkt wel niet zo heel bijzonder, maar als je nagaat dat er kinderen van 3 jaar oud bij zijn die het Engelse EN het Singalese alfabet tegelijk leren, vind ik dat toch wel een hele prestatie. Ik ben trots! Mijn laatste week op deze school is ingegaan, maar ik kan in ieder geval met een voldaan gevoel verhuizen naar mijn volgende plek. Ik heb iets bereikt! Voor de rest maak ik iedere dag vooral heel veel lol met de kinderen. En wat zijn ze blij! Afgelopen week had de organisatie waarmee ik reis(projects abroad) cadeautjes gekocht voor alle kinderen. Een tasje met etui, potlood, pen, gum en kleurboek. Alle kinderen totaal door het dolle heen! Ze wisten haast niet wat hun overkwam. Zo blij en dankbaar. Ik stond met open mond te kijken, denkend aan kinderen in Nederland die nog niet eens tevreden zijn met een playstation. Dit is een van de redenen waarom ik hier nog lang niet weg wil...

Het is wel leuk om te zien hoe mijn geld besteed wordt. Veel mensen hebben me voor gek verklaard dat ik zoveel geld heb betaald om vrijwilligerswerk te kunnen doen, maar nu zie ik ook met mijn eigen ogen waar het terecht komt. Een aantal weken terug hebben we bijvoorbeeld met alle vrijwilligers mijn schooltje in het tsunami kamp opgeknapt; van binnen en buiten geverfd, de tuin gedaan en er werd diezelfde dag een nieuwe speeltuin gebouwd. Dat geeft een super goed gevoel!

In de weekenden heb ik me nog geen moment verveeld, na mijn tropisch regenwoud avontuur heb ik een relaxed weekend op het strand gehad, en ben ik naar Nuwara Eliya geweest. Deze plaats noemen ze 'Little England' omdat het hier regent en koud is, en dat was inderdaad zo!! Zo'n 15 graden en regen, dat is wel iets anders dan 35 graden zon op je koppie iedere dag.. Het bergen gebied is werkelijk schitterend, overal om je heen zie je thee plantages. Aankomend weekend staat Galle op mijn programma, een grote stad aan de zuid kust. Galle is de 'Dutch Town' van Sri Lanka, omdat Sri Lanka een Nederlandse Kolonie is geweest. Er schijnt veel Nederlandse historie te zijn, dus ik ben benieuwd! Na het weekend is het maandag helaas tijd om mijn lieve kinderen gedag te zeggen, om vervolgens dinsdag 6 april naar mijn nieuwe woon/werk adres in Kandy te vertrekken. Het afscheid zal niet makkelijk worden, maar een nieuwe schitterende uitdaging wacht op mij en dat gaat me ongetwijfeld ook heel erg gelukkig maken!

Tot snel lieve mensen, bedankt voor alle reacties!

Liefs Mieke

  • 30 Maart 2010 - 15:57

    Annemiek:

    Zo leuk om al die reisverslagen te lezen. Ik geniet met je mee.
    Weer een land op mijn favorietenlijstje toegevoegd.
    Veel succes en plezier op je volgende bestemming.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 30 Maart 2010 - 17:00

    Sanne Van Leeuwen:

    1 woord: Trots!!!!

  • 31 Maart 2010 - 07:50

    Rianne:

    Hey Mieke,

    Heb al je verhalen bijgelezen, wat tof allemaal!! :D Wat een ervaringen en wat zal jij trots zijn op jezelf en op de kids! :D
    Goed dat je ook nog hebt gekozen voor de andere werkplek, pak je dat ook nog maar even mooi mee ;) Ze kunnen je hulp ook daar vast goed gebruiken, en ook die plek is helemaal jouw ding!

    Heel veel succes en plezier nog!
    En als je terug bent mag je mij alles over het boeddhisme vertellen ;)

    Kus

  • 01 April 2010 - 08:52

    Merel E:

    Hey Mieke! Wat heb je het weer goed gedaan. Iets doen wat je altijd al wilde en je hebt het doorgezet! Leuk om te lezen wat je allemaal ervaart en wat jij allemaal voor ze kan betekenen. Je volgende plek zal vast ook zo onvergetelijk worden: -) Heel veel plezier! geniett!

    Lfs Merel

  • 01 April 2010 - 09:08

    Merel E:

    Ben ik weer. Ben net even gelijk al je verhaaltjes gaan lezen. Liep wat achter en was toch wel benieuwd! Wat beschrijf je het soms ook zo mooi. Nou ik je waarbenjij even in de gaten houden! geniet van alles! xxx

  • 01 April 2010 - 17:06

    Djimmy :

    haay miekie :)

    ik zag je staan, ik denk zoek je gelijk maar eens op.

    maar super leuk al die verhalen heb ze allemaal gelezen, en hele leuke coole picka's ... super dat je dat doe, leuk om ff alles te lezen.

    nou heel veel succes daar nog, en zie je vast snel weer. ( met kermis hk :P )

    nou zet hem op
    xxxx

  • 02 April 2010 - 11:41

    Sjaan:

    Hi lieviej,

    Het is goed om te lezen dat je het zo leuk hebt! :D echt super en ik weet zeker dat je 2e plekkie ook vast heel erg leuk wordt :D

    Spreek je snel weer moppie.

    Heel veel liefs en een dikke kus Sjaan

  • 03 April 2010 - 13:28

    Truida:

    ik heb net je fotos bekeken met je moeder.
    vet mooi!
    waneer kom je terug?
    ik was nog jarig weest.
    ik mis je wel hoor
    het is zo rustig in de van velzenstraat
    doe je wel voorzichtig met die enge slangen!?
    ik zou ook wel op een olifant willen rijden of een aapje wat water geven willen
    over 10 jaar maar denk!
    dan ben ik net zo oud als jou. de groeten uit keut dat saaie dorpie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 96574

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: