Bericht 1: we zijn er !! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Bericht 1: we zijn er !! - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Bericht 1: we zijn er !!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Heeee lieve mensen allemaal.

Kan toch wel vrij snel op de computer komen, dat had ik niet verwacht! Ik ben vanmiddag 1 uur lokale tijd geland (12 uur in nederland dus).

Goede reis gehad, wel bijna de vlucht van Zurich naar Boekarest nog gemist maar gelukkig allemaal goed gegaan. Aangekomen in Boekarest, graadje of 24, heerlijk dus! Er stonden gelukkig 3 auto's op ons te wachten die ons naar het hostel zouden brengen, dat was al een pak van ons hart...

We verblijven nu eerst tot zondag in een internationaal hostel, omdat de groep uit Alkmaar nog in het huis zit waar wij in gaan wonen. Op weg hierheen, ik wist niet wat ik zag, wat een stad! Ik had natuurlijk al wel wat ideeen erbij en verhalen gehoord, maar dit is toch wel bizar. Zo'n chaos! Drukte in het verkeer, niemand houdt zich aan de regels, allemaal krotten auto's, en dan zomaar weer een dikke bmw er tussen te rijden, ik snap er niks van. Langs de weg grote mooie gebouwen en daarnaast zomaar weer een krot.

In het hostel eerst even onzen spullen gedropt en vervolgens met de taxi naar het centrum voor 15 lei met z'n 3en, ongeveer 2 euro per persoon ofzo. In het centrum de boel even verkennen, belachelijk druk natuurlijk. Toen uit eten bij de pizzeria, in het donker gezeten omdat het licht uitviel. (stroom kabels hangen hier gewoon boven je hoofd op de stoep) kwamen zomaar de meiden uit Alkmaar binnen! Niks afgesproken, in zo'n grote stad, en toch elkaar treffen, harstikke leuk natuurlijk. Beetje bijkletsen over de stage, en afgesproken morgen even langs te gaan om alvast te kijken hoe ons huis er uit zal gaan zien. Rekening betaald, lekker gegeten voor 5 euro per persoon, prima dus.

Ik ga nu lekker slapen want ik zit er doorheen, ik hoop dat ik snel weer een berichtje en wat foto's kan plaatsen.

Liefs Mieke

  • 11 April 2008 - 22:42

    Ramona:

    hay Miek,
    Leuk om je eerste indruk van Romenie te horen zeg! Je eerste bericht wat een eer weer :) haha!
    Wel grappig dat je zomaar mensen uit alkmaar dan ontmoet :)ben benieuwd hoe jullie huis eruit ziet zeg :P
    Nou ik laat nog wel weer een bericht achter en veel succes daar meisje,, dat zul je denk ik hard nodig hebben,, we mogen treffen dat we dan in nederland wonen heb ik het idee..;)
    kuss Ramoon

  • 12 April 2008 - 09:09

    Jan Sijben:

    Bedankt voor je fijne verslagje Mieke. De klas is gistermiddag teruggereist van Texel. Hoe ze 't hebben gehad hoor je misschien nog wel van ze. Ik vond 't geweldig in ieder geval. En bij de bonte avond waren er echt verrassende acts.
    Tot mails,
    Jan

  • 12 April 2008 - 09:41

    Annemiek:

    Hoi Mieke,
    Ik volg je reis op de voet. Je staat in m'n favorieten. Gisteravond ingezoomd op google earth, maar ik heb je niet zien lopen. Was je vast in je pizzeria.
    Houd ons op de hoogte van je ervaringen. We vinden het leuk om je te volgen.
    Succes he!
    Groetjes Annemiek

  • 12 April 2008 - 11:51

    Ank:

    Heloow,
    Mooi dat je veilig bent angekomen! Erg leuk je verslagje:P Naja ik hoor wel weer van je volgende avonturen!
    Viel spass;)

    Xx Ank

  • 12 April 2008 - 18:15

    Kitty:

    Hee Mieke!
    Leuk dat je nu al een berichtje heb kunnen plaaten!
    Het klinkt heel raar allemaal, zoals jij het beschrijft.. Met stroom draden enzo.. Heel raar.. Ik besef nu eigenlijk hoe blij ik moet zijn dat ik hier in Nederland woon..
    Ik wacht af op je volgende bericht..
    Heel veel plezier, en knuffel je ze daar van mij..? ;)

    Liefs Kitty

  • 12 April 2008 - 19:26

    Tonny:

    Leuk om wat van je te horen Miek. Heb veel aan je gedacht. Hoop dat je een hele gezellige tijd daar hebt. Dikke kus van Tonny en de apies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 96562

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: