Bericht 6: Warmte....... - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Bericht 6: Warmte....... - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Bericht 6: Warmte.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

22 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Het is de laatste dagen erg warm hier! Lekker zo'n 25 graden, maar in de tram e.d. is het niet uit te houden met al die stinkende mensen bij elkaar.

Vandaag hebben we best een heftige stagedag achter de rug al zeg ik het zelf.. We zouden de haren van wat kinderen gaan knippen omdat ze allemaal een dikke bos haar voor hun ogen hebben hangen, maar dat lukte niet helemaal. Er waren zo'n 30 kinderen in de speeltuin aan het spelen, en er waren maar 2 begeleiders die op een bankie zaten en niets deden. Met als gevolg dat de kinderen elkaar sloegen en schopten, ontsnapten, over de hekken klommen, en 1 kind was zelfs planten aan het eten. Ik knipte de haren van een meisje, ondertussen klommen er 2 kinderen weer op me rug, pakten kinderen onze spullen af en ga zo maar door. Er liep ook een meisje met een broek tot op haar knien en zonder ondergoed aan. Gewoon een meisje van een jaar of 15 wat gewoon naakt rondloopt en niemand helpt haar! Ik heb het nu trouwens al vaker gezien dat ze geen ondergoed aan hebben dus ik hoop dat dat ook een punt is wat we hier kunnen veranderen, de zusters willen namelijk niet echt iets van ons aannemen.
Uiteindelijk toch maar bedacht dat het handiger was om binnen de haren te gaan knippen! Dat was wel ontzettend leuk om te doen. Het resultaat was niet schitterend maar bij voorbaat zag het er ook al niet uit.
Morgen gaan we beginnen met tekeningen maken op de muren, en daarna verf halen om wat ruimtes op te knappen.

Verder hebben we de laatste tijd veel gewandeld en buiten gespeeld met de kinderen, heerlijk!

Gister heb ik ook nog iets heel moois mee gemaakt. Er is hier een meisje dat aan bed vastgebonden ligt omdat ze heel agressief schijnt te zijn (ik heb er nog niks van gemerkt). Dit meisje wordt zo verwaarloosd, niemand kijkt naar haar om, ze wordt altijd als laatste gewassen (als ze al gewassen wordt) en ze krijgt als laatste te eten. Ik vraag me ook af of de zusters uberhaupt de moeite nemen om haar eten te geven als wij er niet zijn. Haar ogen zitten helemaal dicht zo ontstoken. Ik ging gister bij haar zitten en heb eerst eens haar ogen bekeken, wat bleek, al haar wimpers zaten in haar ogen. Ik heb het er rustig uitgehaald en het leek wel of er een wereld voor haar open ging. Ze begon te lachen en ze aaide me over mijn wangen, het was zo mooi ik kreeg helemaal tranen in mijn ogen.

Wat ik wel heel 'vuil' vond is dat er gister ineens gedaan werd of alles goed is in de instelling, omdat er bezoek kwam van unicef. Ineens werden de bedjes mooi opgemaakt met bloemetjes lakens en kregen de kinderen mooie kleertjes aan. (sommige kinderen hebben hier trouwens ook geen kleren, of misschien 1 paar voor het hele jaar). Ik kon me daar zo boos om maken!

Nou tot snel.. het internet in ons huis doet het weer! (maar voor hoelang??)

Liefs Mieke


  • 22 April 2008 - 18:49

    Moniek:

    Hee miek!
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar!
    Maar wat erg van dat meisje op dat bed! goed dat jij er ff onder hebt genomen ;)
    Nog heel veel succes en plezier daar!!

    XX moniek

  • 23 April 2008 - 09:12

    Kitty:

    War een leuke slab;)

  • 24 April 2008 - 12:36

    Karina:

    Hee Miek! :D
    aah lekker man dat mooie weer!
    Ik weet wel zeker dat je bruin gaat worden!
    Wat een leuk idee die haren knippen!
    hahah
    Doe je goed! Knap die kinderen maar even op!
    jaa dat lijkt mijn ook dat er dan een hele wereld voor je open gaat!
    Goed dat je daar bent!
    Gelukkig gaat het steeds beter daar!
    Jaa ik zou ook ecth heeel boos worden, ineens is het wel goed daar! Nou mooi niet!
    Veel plezier en spreek je snel weer!
    Xx Karina

  • 11 Mei 2008 - 14:04

    Bart:

    @ Karina:
    Mooi weer en bruin worden, daar gaat het gelukkig om.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Na 3 keer vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Roemenie en Sri Lanka ben ik enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van de wereld. Zoals elke reiziger weet, als je eenmaal gaat, dan blijf je gaan. Ik heb gereisd in India en Sri Lanka, Vietnam en Laos. Ik ben een grote fan van Azië. Vandaar dat er weer een nieuwe reis deze kant op gaat. Dit keer met de legendarische Trans Siberie Express, overland van Amsterdam tot China. Om vervolgens vanaf China van dag tot dag te bekijken waar ik zin in heb... deze reis wordt een groot avontuur en een grote verrassing.

Actief sinds 17 Feb. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 96563

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 17 April 2017

Iran

07 April 2016 - 09 Mei 2016

Madagaskar

17 September 2014 - 01 Juni 2015

Over land naar Azië

09 Augustus 2012 - 03 September 2012

Vietnam/Laos

19 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Sri Lanka-India

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Terug naar Roemenië

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Werken in Roemenië

Landen bezocht: