Bericht 13: week 7 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu Bericht 13: week 7 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Mieke Lakeman - WaarBenJij.nu

Bericht 13: week 7

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

29 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest

Dacht ik van vorige week dat de week snel was gegaan... is deze week helemaal 7 dagen in 1 dag gestopt voor mijn gevoel. Afgelopen weekend hebben we natuurlijk Nanda bezocht in Sibiu en morgen (vrijdag 30 mei) vertrekken we naar Mangalia aan de Zwarte Zee, waar we tot zondag blijven. Door zoveel leuke dingen te doen vliegt de tijd..

Ik heb erg genoten van het weekend in Sibiu. Het was 6 uur reizen met de trein, maar dwars door de bergen heen was het niet vervelend met prachtig uitzicht. Sibiu zelf is ook een hele mooie stad, de straat is overal netjes en er is geen zwerver of zigeuner te bekennen. Veel terrasjes en toeristen, het deed me een beetje denken aan Frankrijk. Zaterdag hebben we het kinderaidsziekenhuis bezocht waar Nanda werkt, dit zag er prima uit. Ze werkt ook 2 dagen in een gehandicapteninstelling, waar ook alles goed voor elkaar was, en vooral belangrijk, waar goede zorg geboden wordt. Dit was voor mij wel een opluchting. Het is weliswaar nog niet zo goed als in Nederland, maar er zijn teminste plekken in Roemenie waar het al ver vooruit gaat vergeleken met onze instelling in Boekarest. Voor de rest een dierentuin bezocht (Roemeense omstandigheden: kleine hokken), gewinkeld en lekker terrasjes gezeten in het zonnetje.

Op stage ook een goede week gehad, eindelijk een week zonder veel zorgen. Door de warmte hebben we zoveel mogelijk kinderen mee naar buiten genomen voor een wandeling. En veel kinderen een extra bad gegeven, omdat ze veel zweten. Voor de zusters is dit uiteraard veel te veel moeite om te doen, die gaan liever zelf buiten liggen zonnen terwijl de kinderen elkaar half afmaken in de speeltuin. Volgende week nemen we wat kinderen mee naar het zwembad, dat lijkt me ook ontzettend leuk. :)

We nemen ook steeds vaker een kijkje bij het kinder aids ziekenhuis naast onze stage, en knuffelen en kletsen dan wat met de kinderen daar. Afgelopen week werd er iemands verjaardag gevierd, waar we ook voor waren uitgenodigd. Er werd een groot feest van gemaakt met taart en muziek. Het gaat er daar heel tegenovergesteld aan toe als je kijkt naar onze instelling. Daar weten ze van de meeste kinderen niet eens precies hoe oud ze zijn, laat staan hun geboortedatum. Al zou het wel bekend zijn durf ik met grote zekerheid te zeggen dat er geen een verjaardag gevierd zal worden.

Dit was het eigenlijk wel zo'n beetje voor deze week. Misschien ook wel eens een goed teken dat ik niet zoveel te vertellen heb en alles rustig verlopen is.

Tot snel!!

La revedere -xx-

Liefs Mieke

• 30 Mei 2008 - 20:36

Elina:

Hoi Mieke,
    Mensen kinderen wat maak je een zoot mee daar. Wat zal het leven in keut rustig zijn. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.We hopen dat je een mooi weekend hebt gehad. De groeten van de 6 plus een moppies uit Keut.

• 31 Mei 2008 - 10:04

Anke:

Hee miem,
    Je hebt werkelijk talenten met een kwast.. best netjes:P.. Maar ik wou je voor de laatste weken nog super veel succes wensen. Wat je daar allemaal al heb gedaan vind ik al klasse!!!

Dikke smak from Enk XX

• 01 Juni 2008 - 19:04

Tonny:

Nog een paar weekjes Miek. Dan zul je ze allemaal vaarwel moeten zeggen. Geniet nog even de laatste weken. O ja, nog gefeliciteerd met je zusje. Dikke kus van Tonny en de apies.